본문 바로가기

아무생각

MAMMAMIA (The Winner takes it all)



두번째 맘마미아, 그리고 두번째 마음.
그리고 오늘은 목요일.




I don't wanna talk

About the things we've gone through 

Though it's hurting me Now it's history

난 얘기하고 싶지 않아요

우리가 겪었던 일들에 대해

 나에게 아픔이었지만 이젠 지난 일이지요


I've played all my cards

And that's what you've done too 

Nothing more to say No more ace to play

난 나의 카드를 모두 다 썼어요

그건 당신도 마찬가지였어요
더 이상 할말도 없고, 더 이상 내놓을 에이스도 없지요
 
The winner takes it all

The loser standing small

Beside the victory That's her destiny

승자가 다 갖는 거에요
패자는 초라하게 서있을 뿐이죠
승리의 옆에서- 그게 그녀의 운명이지요


I was in your arms

Thinking I belonged there

I figured it made sense

Building me a fence, Building me a home

Thinking I'd be strong there

나는 당신의 품안에 있었어요
난 거기에 속해 있다고 생각했죠.

나는 그게 당연하다고 생각했어요
울타리를 만들고 집을 만들며

그안에서 나는 강해질거라 생각했죠


But I was a fool

Playing by the rules

하지만 내가 바보였어요
게임은 규칙대로 움직이는 것을


The gods may throw a dice

Their minds as cold as ice

And someone way down here

Loses someone dear

신들은 주사위를 던지지요

그들의 마음은 얼음장처럼 차갑고
그리고 여기 땅위의 누군가는 사랑하는 누군가를 잃게 되지요


The winner takes it all

The loser has to fall

It's simple and it's plain

Why should I complain

승자가 다 가지는 거에요

패자는 몰락해야하는 것
그저 간단하고 명백한 거죠
내가 왜 불평을 해야겠어요

 
But Tell me does she kiss

Like I used to kiss you?

Does it feel the same

When she calls your name?

하지만 그녀의 키스가 어떤지 말해주세요.

그녀도 내가 했던 것처럼 당신에게 입맞추나요.
그녀가 당신이름을 부를때. 그 느낌도 똑같은가요


Somewhere deep inside

You must know I miss you

But what can I say?

Rules must be obeyed

마음 깊은 곳 어딘가에서

당신은 내가 당신을 그리워함을 알고있지않나요

하지만 무슨 말을 할 수 있겠어요
규칙은 지켜져야 하는 것을.

The judges will decide

The likes of me abide

Spectators of the show
Always staying low

심판들은 결정을 내릴 겁니다

나같은 사람들은 그걸 받아들일 뿐
구경꾼들은 항상 숨죽여 보기만 합니다


The game is on again

A lover or a friend

A big thing or a small

The winner takes it all

게임은 다시 시작됩니다

연인이든 친구든

 큰 것이든 작은 것이든
승자가 모두 갖게 되어있는 걸요
 
I don't wanna talk

If it makes you feel sad

And I understand

You've come to shake my hand

난 얘기하고 싶지 않아요
그게 당신을 슬프게 한다면
그리고 난 이해해요.
당신은 나와 악수를 하려고 온거라는 것을요.


I apologize If it makes you feel bad

Seeing me so tense

No self-confidence

 당신을 기분 나쁘게 만들었다면 사과드려요
아무 자신감 없이 이렇게 굳어있는 내가.
 
But you see

The winner takes it all
The winner takes it all

하지만 당신도 알지요

승자가 모든 걸 갖는다는 것을